Melitta 18966.3

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 26 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Melitta 18966.3 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

anna65 29-12-2012
Geschreven voor: Melitta 18966.3

Nu eens weer een echt koffiezetapparaat.
Lekker warme koffie, en makkelijk in gebruik.
Een prima apparaat voor een redelijke prijs.

carolinehd 07-09-2012
Geschreven voor: Melitta 18966.3

Ik vind het nog steeds een prachtig apparaat om te zien! Koffie is perfect. Alleen inderdaad lekt de kan als je te snel schenkt. Rustig aan schenken dus. Ga ook de tips om met deksel wat op en te schenken, uitproberen.

Yolanda 2 24-07-2012
Geschreven voor: Melitta 18966.3

Het koffiezetapparaat bevalt goed. Behalve dat de kan inderdaad snel lekt als je de koffie te snel inschenkt. Wat een groter probleem is,is de levering van de glaskan. Ik wacht al 7 weken op deze kan en heb hem nog steeds niet. Dit is geen reklame.

Aroma 19-06-2012
Geschreven voor: Melitta 18966.3

Ook wij hebben last van het lekkende kan fenomeen. Tijdens inschenken het deksel iets omhoog doen helpt. De kan lijkt overigens nu ook kapot te gaan, bij het hengsel. Eens zien of ik een nieuwe kan kan krijgen ergens. Wie weet is dan ook het lekken verholpen.

jopio9 11-02-2012
Geschreven voor: Melitta 18966.3

Na een half jaar ben ik erg teeden en de koffie is heet en lekker, komt wel op nauwkeurig dosren aan.
Het knoeien is op te lossen door de deksel omhoog te houden bij het uitschenken!

Kees 38 09-02-2012
Geschreven voor: Melitta 18966.3

Wij gingen speciaal voor lekkere koffie. Nou daar voldoet dit apparaat uitstekend aan. Alleen is het echt bijna niet mogelijk zonder te morsen koffie in te schenken. Ook vind ik het nog niet het gebruiksvriendelijkste model. Toen wij nog zoekende waren hebben wij contact opgenomen met de Melittafabriek. Door een alleraardigste tante zijn wij uitgebreid geinformeerd over diverse soorten mogelijkheden enz. Niets dan lof over de correcte en vriendelijke wijze waarop wij tewoord werden gestaan.

Wij vinden lekkere koffie belangrijker dan vorm prijs of wat dan ook.

Gaat u ook voor lekkere koffie, wij raden u dit apparaat aan als ervaringsdesk.

Dat de kan lekt is lastig, maar dat doen veel kannen.

Wij hebben diverse apparaten gehad, en als deze het begeeft kopen wij met de kennis van nu weer een Stage.

kobra1202 10-12-2011
Geschreven voor: Melitta 18966.3

Wij zijn gematigd enthousiast. Medio sept. hebben we dit koffiezetapp. gekocht mede door de positieve reviews op kieskeurig. We hadden een D.E. app. maar zetten niet heel vaak koffie en vonden het wel een erg duur app.
Ook bij ons zeer regelmatig een lekkende kan. Is geen drama maar wel vervelend. De koffie vinden wij ook niet enorm heet. Het is warm, maar houd niet over. De vormgeving vind ik erg handig. Ook het 'losse' waterreservoir vind ik een voordeel. We hebben wel even moeten uitproberen hoeveel koffie er nu nodig is voor een lekkere bak koffie. Al met al een redelijk apparaat maar wat ons betreft geen 8.8 waard!

Y. SCHERPHOF 29-11-2011
Geschreven voor: Melitta 18966.3

We hebben lang gezocht naar een koffiezetapparaat alles bekeken en uiteindelijk gekozen voor dit apparaat. Ik moet zeggen we zijn dik tevreden en hebben tot nu toe geen spijt van deze aankoop. De beoordeling van de duurzaamheid is moeilijk te zeggen, hiervoor hebben we het apparaat nog te kort. We hebben geen last van een lekkende kan, koffie is goed warm en vrij snel klaar. smaak is ook prima, we hadden eerst en douwe egberts apparaat, deze melitta doet er niet voor onder

L.M.A.Schmidt 08-10-2011
Geschreven voor: Melitta 18966.3

Wij hebben dit type gekocht met een isolatiekan,maar deze kan lekt erg,schenktuit
erg klein,niveau lampje werkt soms niet blijft dan bovenin hangen,koffie niet erg warm

Anoniem 09-10-2011

U heeft uw review verkeerd geplaatst, u heeft type Melitta M828 met de thermokan, dit betreft het model met de glazen kan. Overigens helpt het om de thermokan eerst goed met heet water te spoelen voor het koffiezetten, mocht u dit nog niet geprobeerd hebben.

marco060499 12-08-2011
Geschreven voor: Melitta 18966.3

Nadat onze oude Melitta het na 11 jaar opgaf op zoek naar een nieuw koffiezet apparaat.

Na veel zoeken(veelal op Kieskeurig) kwamen we weer een Melitta tegen.
Prijs zag er goed uit(Internetshop) en de beoordelingen ook.

hebben in het begin wat last gehad van druppelende kan, maar wanneer je wat rustiger inschenkt niets aan de hand.

Op naar de volgende 11 jaar met lekkere hete koffie met de Melitta Stage.

marco060499 30-11-2011

Hierbij een update van mijn eerdere review:

Nu ruim 3 1/2 maand in gebruik en nog even positief over de STAGE.

De druppelende kan druppelt ook niet(meer) wanneer je iets rustiger inschenkt.

verder altijd heerlijke hete koffie en dat zegt mijn schoonmoeder!!!

jaccco 31-07-2011
Geschreven voor: Melitta 18966.3

echt een goede keuze heerlijke koffie goed warm makkelijk in gebruik en lekkere koffie wil nooid geen philips meer

Corrie van Lien 09-05-2011
Geschreven voor: Melitta 18966.3

Ik had ook last dat de koffiekan lekte met inschenken. Ik ben gaan proberen de kan wat hoger te houden met inschenken van de koffie en dat helpt. Misschien een tip

Anoniem 15-04-2011

---------- update review 15-04-2011----------
aanvulling: zoals vele filterapparaten, is ook deze minder geschikt voor 2/3-koppen. Koffie wordt nog redelijk warm maar zeker niet ''heet''.
Eigenlijk zou men eerst moeten voorverwarmen met een heet-water cycles.

---------- oude review 12-04-2011----------
Net ontvangen; meteen maar aan de slag. 1e indruk: ziet er en-front strak en solide uit, niet goedkoop-plastic-achtig. Max afmetingen: hoog 38x23,5 cm breed/diep. Apparaat valt deels terug, ziet er dus niet zo massief uit. Zeer handig uit te nemen/plaatsen reservoir. Simpele bediening.
Echt-hete, wat sterke koffie (5-gram/kopje met aromator in stand medium). Moet na alle pad-toestellen, weer even wennen aan de echte ''ouderwetse'' (meer gebrande) koffiesmaak (DE_filter-roodmerk).
De (schenk-)kan is misschien intussen gemodificeerd; indien juist vastgehouden ligt deze prima in de hand en schenkt (rustig) voortreffelijk uit zonder morssen o.d. Alles geeft veel vertrouwen. Snoer-rest kan je los onder toestel wegwerken. Led-indicatie voortgang-proces is een leuk hedendaags item; vnl. van praktische waarde als je op afstand de status wilt zien. Kortom veel goede-waar voor het geld.

bartinumber1 06-04-2011
Geschreven voor: Melitta 18966.3

Zeer tevreden met de Melitta Stage. Zet snel koffie, goed van smaak, heet (!).

Enkel ook hier het probleem van de lekkende koffiekan. Vind het niet kunnen voor zo'n duur apparaat. Ook het verhaal bij Melitta neergelegd en hoop er met een nieuwe kan wel vanaf te zijn.

borduurkaart 07-03-2011
Geschreven voor: Melitta 18966.3

Mooi en goed koffiezetapparaat,zet lekker warme koffie,wat ik alleen jammer vindt dat de kan lekt bij het inschenken!

Apeldoorn2011 17-01-2011
Geschreven voor: Melitta 18966.3

Mooi apparaat, makkelijk in gebruik en heerlijke koffie.
Helemaal top!!

carlux 02-01-2011
Geschreven voor: Melitta 18966.3

De Melitta Stage is niet alleen een heel mooi apparaat om te zien, met het roestvrij stalen front, maar zet uitstekende koffie. Ik vind dit apparaat het beste dat ik ooit heb gehad.
Klein minpuntje is dat het filter in een filterhouder valt, wat je vrij precies moet doen, maar daar is mee te leven.

denise.k 20-12-2010
Geschreven voor: Melitta 18966.3

Begin van de maand zagen wij deze koffiezetter bij MM en sprong er meteen uit tussen de andere apparaten die er stonden. Gekocht en geen moment spijt van. Deze koffieapparaat zet een voortreffelijk en lekker heet pot koffie. Afneembare watercontainer is en prettige bijeenkomst, past nu zonder geklungel met vullen onder de aanrechtkastjes. Blauwe ledjes vinden wij eens wat anders en is gemakkelijk af te lezen. De gezette koffie wordt ook goed warm gehouden en smaakt na een uurtje nog altijd lekker. Wij krijgen complimenten over de koffie tijdens visite. Kortom een fijne koffieapparaat met een mooie styling.

Sander_Goes 19-12-2010
Geschreven voor: Melitta 18966.3

Na het bekijken van de reviews besteld bij de goedkoopste aanbieder die hem op voorraad had (internetshop.nl in dit geval). De beloofde email over het afhalen met pakjegemak (de afhaalservice van TNT) is uitgebleven, maar hij was na twee dagen in mijn bezit. Dat zal wel met de kerstdrukte of de andere problemen bij TNT spelen. Het is in ieder geval niet onvergeeflijk.

Het apparaat zelf voldoet aan mijn verwachtingen. Ik heb eindelijk weer een apparaat waarbij ik aan vers gezette koffie mijn tong kan verbranden. Precies zoals ik het wil. Het uitrusten van de flotter met een blauw LED'je is een leuk aardigheidje. Zo kun je de voortgang van het apparaat bijhouden tijdens het zetten.

Verder is het uitneembare waterreservoir erg handig. Zo past ie onder de aanrechtkastjes.

Jos Fransen 16-12-2010
Geschreven voor: Melitta 18966.3

Via reviews op het internet op zoek gegaan naar een goed koffiezetapparaat, met als belangrijkste punt: smaak. En toen ik op Melitta Stage en Melitta Look AromaMagic, scoorden goed EN redelijk wat reviews, want één review zegt weinig tot niets. De Melitta klantenservice gemaild welk van de 2 het beste voldoet aan de eis goede smaak algemeen en als nog belangrijker een goede smaak ook voor 2 of 4 kopjes.
En naar weken en weken kreeg ik als mosterd na de maaltijd het antwoord, Melitta Look AromaMagic, maar ja toe had deze net een dag er voor binnen gekregen, goed balen. De koffie gezet met dit apparaat is goed. De vormgeving is te bombastisch (en te groot zonder rede) en te weinig eenduidig, bij het waterreservoir is weer te veel naar design gekeken i.p.v. ergonomie (alles is geheel glad afgewerkt, niet om goed aan vast te kunnen pakken. Ook voor de duidelijk vormgeving zou als ik eerder een antwoord van Melitta had gekregen voor Melitta Look AromaMagic.

floortje58 13-11-2010
Geschreven voor: Melitta 18966.3

Ik heb onlangs de melitta M820 in huis. Wat een geweldige machine en lekker heet bij het op schenken, daarbij ziet hij er mooi uit, en is zeer practisch.

Ook wil ik van deze kant de Firma 4 Lounche hartelijk bedanken voor de hele goede service aan ons gegeven.
en de snelheid van levering na weer op voorraad te wezen.

Een dankbare klant.

Big Dutchman 05-10-2010
Geschreven voor: Melitta 18966.3

We hebben dit apparaat besteld omdat hij er mooi uitzag en de mensen zijn zeer tevreden over hun aankoop en de reviews zijn lovend.
Wij hebben hier eigenlijk weinig aan toe te voegen en het is een heel fijn koffiezetapparaat
De gezette koffie is ook erg heet en met de sterkte regelaar op het filter is de sterkte/smaak in te stellen.
De zettijd voor 4 kopjes koffie is 7 minuten en dit is ook een prima tijd.
Het losse water reservoir is ideaal voor als het apparaat onder hangende keuken kastjes staat want het apparaat kan gewoon op z'n plaats blijven staan en waterreservoir vullen kan onder de kraan.
Enigste puntje van kritiek is dat het filter naar rechts zwenkt en dit had van ons iets verder gemogen maar voor de rest een pracht apparaat!

Anoniem 24-09-2010
Geschreven voor: Melitta 18966.3

In één woord: SUPER! Na problemen gehad te hebben met een Philips HD7686, geld retour gekregen, en na revieuws/testen gelezen te hebben uitgekomen bij deze Melitta. Koffie machine eerst even 2x doorgespoeld en toen kon het echte werk beginnen. Deze machine heeft een losse watertank met afneembare deksel en een grote geintergreerde handgreep. De vulopening is vrij groot dus het vullen geeft geen problemen, ook het terugplaatsen gaat makkelijk omdat container verzonken in de machine ligt. Na het aanzetten met een ouderwetse klikschakelaar zie je het waterverloop/tijdproces weergegeven worden door aflopende blauwe ledjes: héél gaaf. De machine doet zijn werk heel rustig en zonder lawaai. Het brouwproces duurd vrij lang, is alleen maar goed, komen de aroma's goed vrij. Heb de aromaregelaar op medium gezet en een schepje per 1,5 kopje gerekend, het resultaat is subliem te noemen. Deze machine zet écht een geweldig lekker heet (93 graden) bakkie koffie. De machine houdt de koffie nog 2 uur goed warm en schakeld dan automatich uit. Ook na een uurtje is de gezette koffie nog steeds lekker. Zwenkfilter is makkelijk uit te nemen en laat zich terugplaatsen met een klik. Moest wel andere filters aanschaffen, had no4 in huis nog en deze gebruikt no2.
Vormgeving vind ik zeer stijlvol: retro rondingen en doch modern met zijn pianozwart kunstof, dit alles met een duurzaam RVS afgewerkt front. Duurzaamheid kan ik echt nog niks over kwijt. Nou is Melitta een oud en vertrouwd Neerlands merk dus ik denk dat het wel goed zit. Deze Melitta Stage uit hun premium serie is wat duurder dan een gemiddelde koffiezetter, maar ik vind het zijn geld nu al dubbel en dwars waard.

Ing_Ing 20-11-2011

Hey, pablofhh, van Philips geld terug gekregen?? Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?? Ben benieuwd!!

grtz, Ingmar

jansam 09-09-2010
Geschreven voor: Melitta 18966.3

Een heel fijn koffiezet apparaat. Mooi voorgegeven. Heerlijke koffie door aroma selector. Het afneembare watervulreservoir is handig omdat je onder de bovenkastjes moeilijk een vast reservoir kunt vullen. Het apparaat hoeft daarom nu niet vooraan op het aanrechtblad te staan. Dit apparaat (M820) met glazen kan heeft zeer warme koffie in tegenstelling (bij kleinere hoeveelheid koffie)tot hetzelfde apparaat (M828) met thermoskan die wij ook gehad hebben.

Laura2009 06-08-2010
Geschreven voor: Melitta 18966.3

Prachtig koffiezetapparaat met een stijlvolle vormgeving, een juweeltje op je aanrecht.
Je kunt zelf het aroma instellen, zet heerlijke en goed warme koffie.
In tegenstelling tot het vorige review, vind ik het afneembaar waterreservoir juist een minpuntje.
Mijn vorige Melitta had gewoon een deksel die je kon openklappen, dat vond ik persoonlijk een stuk handiger.
Nu moet je elke keer zo'n vol reservoir terug klikken.
Voor de rest een ideaal apparaat. Zoek wel goed naar de goedkoopste internetaanbieder, in mijn geval scheelde het ruim 40 euro t.o.v verkoop in een winkel.